In Ibiraquera!

Halloj!

Nu har jag äntligen internet! Det har varit paj hela veckan så jag har inte kunnat uppdatera bloggen..

Flygresan gick bra, förutom vissa förseningar och att vi missade att man var tvungen att plocka ut bagaget när man kom in i Brasilien. Men allt löste sig och surfprylarna är hela!
Det har inte blåst någonting än, men imorgon och den kommande veckan verkar det kunna bli något. Hoppas det, för annars börjar jag allvarligt fundera på om jag har någon slags förbannelse över mig när det kommer till vind på resor......

Jag hoppas att internet kommer funka från och med nu så jag kan uppdatera bloggen oftare! Hoppas på bra action den kommande veckan så stay tuned!

Peace// El Maco

Jag fixar med brädorna som jag förhoppningsvis får använda snart!


Kommentarer
Postat av: Farsan

Det är klart att det drar igång snart. Mer vind till Ibiraquera och Läjet.

2010-10-02 @ 16:49:15
Postat av: Christer Larsson

Hej från en i Ibiraquera vinterboende Alnöbo.



Hoppas du får vind i seglet. Jag förmodar att du letat dig till byn via Kauli och hans klubb. I så fall behöver jag inte tipsa dig om danskättlingarna Lars och Paul Hagelund. Men skulle du inte känna dem kan du träffa Lars på klubben och Paul på Pousada Raja1, nere vid stranden vid Tartaruga.



Jag kommer själv ner den 4 november.



Jag kan med ledning av bilden inte se var du bor, men skulle du inte vara nöjd finns det ju ett 30-tal pousador.

Du kan ju också bo i min lilla hydda som jag hyr ut.

Om den nu är beboelig efter min frånvaro. Det finns ddet mesta man behöver där. Prata med Paul så kan du få hyra för 20 reais om dygnet. Lakan o handdukar finns. Du kan tvätta hos Lila med hundarna, Paul vet vem det är.



Roligt med svenskt i byn, men ännu roligare är det med svenskar när jag är på plats. Det brukar hända tre till fem gånger per säsong.



Vill själv köpa hus där så prata med Paul, han känner mäklarna på plats. För ett framtida bygge kan man köpa två tomter och om 10-20 år sälja den ena och bygga hus på den andra för förtjänsten.



Lev Gott!

hälsar Christer Larsso

2010-10-12 @ 21:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0