Maui Sum Up

Yo!

Nu är jag och Emma hemma i Sverige igen. Efter lite strul i incheckningen gick resan problemfritt.
Det känns ganska skönt att komma hem men suget att åka tillbaka till Maui kommer redan...

Resan har varit riktigt lyckad! Det har blivit en massa surf då det har varit en av de blåsigaste vårarna
på länge enligt localsen, och efter 50 sessions känner jag att jag har blivit en bättre seglare. Jag har blivit mycket stabilare,
fått mer power i mina manövrar, lärt mig nya trick och fått mer självförtroende i större vågor.
Det känns också riktigt kul att ha börjat jobba närmare med Hot Sails Maui och jag ser fram emot att utveckla det ytterliggare i framtiden.
Jag har kört mycket på Firelight som är ett grymt segel jag starkt rekomenderar! Jag kommer sakna Maui och Hookipa men det ska bli skitkul att köra här hemma igen! Hoppas det blir en blåsig sommar med mycket ladd!


Now me and Emma are back home in Sweden. Exept some hustle during the check in we had an smooth jurney.
Our three months on Maui has been super good. We have done alot of fun stuff and it was super windy. I had 50 sessions and I feel that I have improved alot. Now I have more power in my moves and got more stable in general. I have also started working closer with Hot Sails Maui. I am stoked about the sails and the crew and are looking forward to work closer to them in the future! I have been sailing alot on Firelight and it is an amazing sail which I strongly recommend!
Now I am looking forward to a windy summer here in Sweden hopefully.


Thanks to everyone, especially my girlfriend Emma, who made this trip unforgettable.

Luuv/ Mac

Photo: Emma Häggström

Shredding a wave at Hookipa with the amazing Firelight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0